Veelgestelde vragen

Vragen over bestellingen en producten?

Vragen over je bestelling?

Voor vragen over je bestelling vragen wij je een email te sturen naar info@mimos-boutique.nl.

Wat is de beschikbaarheid van een product?

Voor vragen over de beschikbaarheid van een product vragen wij je een email te sturen naar info@mimos-boutique.nl, of bel naar het betreffende telefoonnummer. Je vindt deze nummers op onze contactpagina.

Retour aanvragen?

Wil je een retour aanvragen kan dit via retouren@mimos-boutique.nl en heb je een beschadiging/klacht kun je dit melden via ons email adres service@mimos-boutique.nl.

Vragen over verzendingen?

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Bestel je op werkdagen voor 16.00 uur mag je je pakket de volgende dag verwachten. Bestellingen na 16.00 worden de volgende werkdag verwerkt.

Verzenden jullie naar het buitenland?

Ja! Voer uw adres in dat anders is dan Nederland, en wij verzorgen de verzending naar het buitenland! Let wel op eventuele extra kosten en levertijden.

Hoe wordt mijn pakket verzonden?

Wij verzenden onze pakketten met PostNL, je kunt je pakket dan ook na 22.00 volgen middels de PostNL app/ website. Door je postcode in te vullen en je pakketcode is je pakket te traceren. De verzendkosten bij Mimos zijn €5,75. Bij bestellingen boven de €75,- euro zijn de verzendkosten gratis.

Vragen over retourneren?

Hoe kan ik mijn product retourneren?

Bij Mimos heb je het recht om je bestelling binnen 7 dagen te retourneren zonder opgave van reden. We vragen je een email te sturen naar retouren@mimos-boutique.nl. We vragen je in deze email je ordernummer te vermelden om je zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn. Na ontvangst van je email zullen wij binnen 2 werkdagen je voorzien van een reactie. Kosten van retourzending zijn voor eigen rekening. Om zelf je pakket te kunnen volgen adviseren wij je het pakket te verzenden via PostNL. Pakketten welke niet voldoende zijn gefrankeerd zullen niet geaccepteerd worden. Wij zullen na ontvangst van je pakket binnen 3-5 werkdagen je retour verwerken. Vervolgens volgen er nog enkele werkdagen voordat de retourbetaling is verwerkt. Houd uiteraard wel rekening met de verwerkingstijd van je bank.  Natuurlijk houden wij je op de hoogte van je retour. Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht dient je retour aan onze voorwaarden te voldoen (originele verpakking, inclusief prijskaartje en kopie factuur).

Wanneer kan ik mijn product retourneren?

We vragen je pakket na ontvangst direct te controleren op beschadigingen en/of fouten. Wanneer dit het geval is dien je dit binnen 2 dagen na ontvangst aan onze service afdeling te melden. Je kunt je service claimen door een mail te sturen naar service@mimos-boutique.nl. Wij vragen je hierin je bevindingen te melden inclusief foto en als referentie je ordernummer te vermelden. Wanneer er artikelen zonder aanvraag worden geretourneerd zullen deze niet geaccepteerd worden.

Je aanvraag kan niet verwerkt worden indien onderstaande het geval is:

  • Het artikel is gewassen dan wel is gedragen

  • Het artikel is vermaakt of wanneer er getracht is om het te herstellen

  • Je de procedure zoals gevraagd niet is gevolgd

Uiteraard zullen wij je service zo spoedig mogelijk verwerken. Wanneer je in aanmerking komt voor een retour betaling zullen wij dit aan je bevestigen en volgt er binnen 1-2 werkdagen een betaling. Houd uiteraard wel rekening met de verwerkingstijd van je Bank.